30 Aralık 2011 Cuma

kızlarım...



geçen hafta yaptığım ürünler
broş olarak hazırlandı...
iletişim için :yuncafe@hotmail.com

29 Aralık 2011 Perşembe

doğum günü magneti

tombik ve çok sevimli bir oğluşa hazırlandı
sizde isterseniz yuncafe@hotmail.com

28 Aralık 2011 Çarşamba

kişiye özel doğum günü pastası

bir dilim pasta alırmısınız... hemde çilekli...
çok hoşuma gitti bu ya bundan saonra arkadaşlarımın doğum günlerinde yapıp götürücem bunlardan..
daha farklı renklerdede hazırladım sadece dikilmeyi bekliyorlar biraz daha toparlanayımda ilk iş bunları tamamlamak olacak...
isterseniz pasajda 
mailimdende ulaşabilirsiniz..
yuncafe@hotmail.com

27 Aralık 2011 Salı

çocuklar için eğitici çalışmalar (mevsimler)

 kolumu bile kaldıracak halim yok valla...okadar kötüyüm...dün teslim edilen işlerden biri daha...bir anasınıfı öğretmenin istediği üzerine hazırlandı...tüm haftasonu uğraştım çok yordu beni ama sonuç harika oldu...sizde görün istedim...



isteyen olursa bana mailimden ulaşabilir yada pasaja uğrayabilir...
yuncafe@hotmail.com

26 Aralık 2011 Pazartesi

kapı süsü kırmızı

herkese merhabalar..haftasonu okdar çok çalıştım ki tüm siparişleri bitirdim şükürler olsun bugün adreslerine postalanacaklar canım çıktı desem yeridir valla ama çok güzel şeyler yaptım tek tek paylaşıcam zaten 
allahtan eşim nöbetçiydi hava soğuk ve yağmurlu burakda sakin ve uslu olunca çabucak bitti kendimi çok rahat hissediyordum busabaha kadar
sabah bogaz ağrısı ve burun akıntısıyla uyandım tüm vücudum ağrıyor bir araba dayak yemiş gibiyim valla 
sanırım şifayı kaptım 
neyse ALLAHtan boş zamanıma denk geldi birazdan burak okula bende yatmaya gidicem iş güç yok bugün biraz dinleneyim bakalım nasıl olucam...öylede pis bir huyum varki yorgan döşek yatsam bile inadımdan doktora gitmem ilaç içince daha çok zarar görecekmişim gibi saçma bi mantık var bende 
oyüzden bugün doktor yok çok kötüleşirsem giderim inşallah gerek kalmazda toparlanırım...
neyse gelelim yukarıdaki kapı süsüne çok sevdim ya bu çiçekleri ilk defa denedim çokda  hoşuma gitti daha farklı bişey tasarlamıştım ama çıkan bu işde güzel oldu daha öncede söylemiştim her üründen 2 tane yaparım diye ya kenara koyar sipariş olunca hemen yollarım yada özellikle kendime ayırırım..işte bunuda kendime ayırmıştım hatta kapıma bile asmıştım resmini çekip dün ekleyince facebooka arkadaşım sahiplendi onada tamam dedim ama farklı bir rengi hayalimde canlanıyor dünden beri eminim onu daha çok sevicem biraz toparlanırsam hemen hazırlayıp sizinle paylaşıcam inşallah...
neyse çok konuştum yine...
sizde isterseniz pasaja artık ürün ekliyorum sorun giderilmiş yönetimden aldığım cevap bu yöndeydi..yada mail atabilirsiniz..
yuncafe@hotmail.com

23 Aralık 2011 Cuma

kırpık börek

hayırlı cumalar.....
yine haftanın sonuna geldik herkese keyifli ve güzel bir haftasonu diliyorum..ben yarım kalan işlerimi tamamlamaya gidiyorum 
ve bu haftayı bu şahane börek tarifiyle kapatıyorum herkese tavsiyemdir mutlaka denemelisiniz...


malzemeler:
4veya 5 adet yufka 
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi 


sos malzemeleri:
3 yumurta

1 su bardağı süt 
125 gr margarin(eritilmiş)
yarım paket kabartma tozu 


iç malzemesi:
istediğiniz bir iç malzemeyi hazırlıyorsunuz ben patatesli yaptım 


hazırlanışı:
ilk önce sos malzemelerini karıştırıp bir kenara alıyoruz iç malzememizide hazırlıyoruz 
yağlanmış fırın tepsisine 2 tane yufkayı elimizde parçalayıp tepsinin her yerine gelişigüzel koyuyoruz üzerine iç malzememizi yayıyoruz 
onun üzerine kalan 2 yufkayı yine elimizde parçalayıp yayıyoruz 
rendelenmiş kaşar peyniri rendesini serpiyoruz ve kare dilimler olacak şekilde böreğimizi kesiyoruz ve ensondaa sosumuzu böreğin hertarafına sürüyoruz 
fırında kızarana kadar pişiriyoruz...
mutlaka deneyin ve sıcak olarak yiyin 
afiyet olsun

22 Aralık 2011 Perşembe

boncuk tepsi örtüsü

 
okadar işin arasında bide bu işe kalkıştım iyimi ...:)
arkadaşımda görüp bi heves başladım çokda hoşuma gitti...hemen bu tepsi örtüsünü yaptım ve yeniyıl hediyesi olarak sahibine gitti bile şimdi sırada kendim annem ve yengem var
valla çok sevdim bu işi sizde isterseniz mailimden ulaşabilirsiniz 
yuncafe@hotmail.com

21 Aralık 2011 Çarşamba

elifin siperişleri ve broş..


 canım arkadaşım elifimin siparişleri bunlar
kendisi resim öğretmeni ve bu anahtarlıkları hem resim şenliğine katılacak öğrencileri motive etmek için hemde küçük bir yenilyıl hediyesi olarak istedi benden
biraz geç oldu ama kusuruma bakmaz inşallah yapması çok zevkliydi ama benim kaçgündür keyfim yoktu az önce bitirebildim hemen resimledim de birazdan yola çıkacaklar




  bu broşda benden kendisine küçük bir yeniyıl hediyesi paketin içinde daha biçok şey var ona özel hazırladığım onlarda süpriz olarak kalsın belki daha sonra yayınlarım

 

20 Aralık 2011 Salı

saç bandı

şirin bir ufaklığa yapıldı bu saç bandı....
keyfim yok yazmak gelmiyor içimden kusuruma bakmayın bikaçgün daha böyle sadece yaptığım işleri yayınlıycam ziyaretinizede gelemiyorum darılmayın lütfen..
kendine iyi bakın...

19 Aralık 2011 Pazartesi

17 Aralık 2011 Cumartesi

kırmızı çiçek

herkese keyifli bir haftasonu diliyorum...
magnet olarak hazırladım bu çiçeği görüntüsü hoşuma gitti gerçekten bunun farklı renklerini yamayı düşünüyorum aklımda bikaç fikir var bakalım...
kreş maceramıza gelince....
devam ediyor dün gizli gizli takip ettim busefer bıdığımı gittiğimde resim çiziyordu 
tavşan çizmeyi öğrenmiş..
gelişme var çok az ağlamış bol bol resim çizmiş öğretmeniyle konuştum sınıfta pek kalmak istemiyormu yeni yıl ağacı süslemişler..
ama sabah hala giderken ağlıyor bugün 2 ye kadar okulda olucak yine gitmek istemedi ama öğlen geliceğini söyleyince biraz rahatladı bıdığım yavaş yavaş alışıyoruz mu ne..?
dünkü mesajlarınız için verdiğiniz destek için çok teşekkür ederim gerçekten çok iyi geldi...

16 Aralık 2011 Cuma

burak okullu oldu ve keçe zarlar

daha önce bahsetmiştim ya burak okula başlıycak diye...
burağın hastalığı babasının acilen türkiyeye dönmesi vs vs derken buzamana kadar ertelendi ama en sonunda dün başladı okul hayatımız 
evde olduğu süre içerisinde sürekli ona anlatarak alıştırdım bu fikre oyüzden dün sabah neşeli bir şekilde bana gülümseyerek bindi servise ve gitti okula..
buraya kadar herşey normal 
tabi benim aklım sürekli tosunumda buzamana kadar hiç bukadar ayrı kalmamıştık..okuldanda aramadılar benim içime kurt düştü bikere işi gücü bıraktım soluğu kreşte aldım zaten ücretini ve kaydını yaptırmamız gerekiyordu eksik bikaç evrak vardı onları verme bahanesiyle gittim bizimkide tam kapının karşısındaki koltuğa oturmuş bekliyordu parka çıkma saatleriymiş ve burak önden gidip oturmuş koltuğa tabi kapı açılır açılmaz beni görünce atladı boynuma ve birdaha ne yaptıysam bırakmadı mecbur kalıp eve getirdim 
busabahta ufak bir kıyamet koptu gitmemek için elinden geleni yaptı ama zorlada olsa biraz ikna ettim ağlaya ağlaya gitti ama içim parçalandı aklım hala onda 
gitmeden önce konuştuk kreşi seviyormuş öğretmenini oyuncakları seviyormuş 
sadece benden ayrılmak istemiyormuş 
alsam kreşten yanımda hiçbirşey öğrenemiyor hatta zararım dokunmaya başladı farkındayım sosyalleşmesi lazım 
gitmeye devam etse bu ağlamalarına yüreğim dayanmıyor
ne yapmam gerekiyor bana akıl verin ne olur ...?
sizin çocuklarda böylemiydi nasıl alıştılar anlatırmısınız ...?


 yukarıdaki keçe zarları yazı resimsiz olmasın diye ekledim  öyle boş bir zamanımda yapmıştım araba süsü olarak
sizde isterseniz mail adresime yazabilirsiniz 
yuncafe@hotmail.com 


 

13 Aralık 2011 Salı

keçe duvar süsü.....EMİN...

burak biraz daha iyi bugün fakat hastalığından sanırım birtürlü doğru dürüst birşey yediremiyorum hepde sevdiği şeyleri yapıyorum ama keyfi hala daha düzelmedi..neyse bikaçgün sonra iyice düzelir inşallah..
ateşi düşünce bende elimdeki siparişleri tamamlamaya başladım ilk olarak eminin duvar süsünü bitirdim ve bugün yola çıkacak inşallah sizlerlede paylaşayım istedim
nasıl olmuş....?

11 Aralık 2011 Pazar

oğluşum hasta... ve keçe çiçekler ...

 2 gündür doğru dürüst uyumuyorum maalesef 
benim bıdık ateşler içinde zar zor bugün bir çocuk doktoru bulabildikte götürdüm..üşütmüş benim paşa hemde çok fena.
ilaçları içince biraz kendine geldi...
hiç fırsat kaybetmeden oyun oynamaya başladı paşa nasılda pür dikkat bakıyor ya....
hep böyle oluyor ama nezaman eşim evde olmasın burak hasta..sağolsun insanın zor zamanında yanında olan dostlarının olması nekadar iyi ...
2 gün kaldı artık biraz daha sıkayım dişimide rahatlıycam oğluş babasına kavuşacak bende bol bol uyur dinlerim artık..
neyse bugünde her ihtimale karşı(gerçi ilacı içince toparladı biraz ama )sabaha kadar bekliyimde ateşini kontrol edeyim ne olur neolmaz..
buaradada yarım işleri bitirmiş olurum..

üstteki çiçeklerde boş zamanımda yapıldı...yeni farkettim yayınlamadığımı
kalpli kalpli pek bi güzel oldular ya 

10 Aralık 2011 Cumartesi

bugün ne giydim...:)))

şu giyim kuşama bakarmısınız tam rezillik..kantine giderken böyle giyindi hepsini kendi seçti..benim oğlum bukadar zevksiz olamaz...
pantolon giymemek için resmen savaştı benle havada hafif bir yağmur vardı botları yerine giydiği şeye bakarmısınız hele montla berenin uyumuna delirtti beni resmen...
hele şu sırtındaki çanta içi oyuncak dolu asla sırtından eksik olmaz 
sizinkide böyle mi acaba bu yaşlarda normalmi ...?
hep kendi istediğini getiriyor bana giymek için bende inat ediyorum giydirmiyorum ama yarım yamalakda olsa öğrendi artık giyinmeyi çıkarmada sorun yokta giyinirken 1 kolunu geçirir diğeriyle boğuşurken dayanamam giydiririm artık pantolonlarını sorunsuz tek başına giyebiliyor..tek başına oluncada böyle kombinler çıkıyor ortaya..
bugün ne giyecek acaba ...:))

9 Aralık 2011 Cuma

zebra kek

HAYIRLI CUMALAR
nekadar çabuk geçti bu hafta bişey anlamadım valla bi baktım cuma oluvermiş..
haftasonu evdeyiz maalesef...havalarda yağmurlu ve soğuk bakalım nasıl geçecek 
neyse gelelim tarifimize favori keklerimden biridir çok severim tadını görüntüsünü sizinlede  paylaşayım tarifini 


malzemeler:
(buradaki fincan türk kahvesi fincanıdır)
4 yumurta 
5 fincan şeker 
3 fincan sıvıyağ 
4 fincan soda 
9 fincan un 
1 vanilya 
1 kabartma tozu 
kakao




haırlanışı:
şeker ve yumurta çok iyi bir şekilde çırpıyoruz ardından sırayla diğer malzemeleri ekliyoruz..ve kek karışımının yarısını bakşa bir kaba alıp kakao ekliyoruz..yağlanmış kalıbımızın tam ortasına  bir fincan kakaolu karışımdan döküyoruz üzerine sade karışımdan bir fincan döküyoruz bu işlem kek karışımı bitene kadar devam ediyor...
180 derecede pişiriyoruz..
afiyet olsun...

8 Aralık 2011 Perşembe

oyun halısı (trafik)

 uzun zamandır aklımdaydı bunu yapmak bir blogda denk gelmişti hatırlayamadım şimdi kim olduğunu ..benim bıdıkta araba sevdası çok olunca böyle bişey hazırladım...sabahtan beri kalkmadı başından öyle çok sevdiki anlatamam..kızıyorum kendime niye daha önce yapmadın diye..
 arabalarını bu şekilde dizip bıraktı ve uyumaya gitti yatana kadar anne bozma anne bozma diye sayıkladı valla
 şu ağaçlarıda çok sevdi ..
resimler biraz kötü ama idare edin artık..oğluş hazır uyumuşken hemen çekeyim dedim..fıstık yeşili kumaş üzerine keçeden hazırladım herşeyini ve hepsini tek tek elde diktim..biraz uğraştım ama sonuçtan çok memnunuz..
sizde isterseniz yuncafe@hotmail.com dan bana ulaşabilirsiniz

7 Aralık 2011 Çarşamba

aşure

en sevdiğim tatlıdır..neden hep zamanının gelmesini bekleriz ki...ama belkide bereketinin  keyfinin tadınında sırrı budur...
bugün yaptım yoruldum ama değdi komşularıma dağıttım tabak tabak yedim valla ...
nasıl yaptığımıda sizlerle paylaşayım istedim hem arşivime eklemiş olurum hemde benim gibi yapmak isteyen olursa yararlansın tarifinden...



malzemeler:
yarım kilo aşurelik buğday (1 gece önceden yıkanıp sıcak suyla ıslıyoruz)
1 su bardağı kuru fasülye (haşlanıp kabukları soyulmuş)
1 su bardağı nohut(haşlanıp kabukları soyulmuş)
yarım su bardağı pirinç
1 su bardağı kuru üzüm 
yarım su bardağı kuş üzümü 
şeker(damak zevkinize göre ayarlayın )
1 su bardağı kuru kayısı(küçük küçük doğranmış)
1 portakal kabuğu rendesi 
1 çay bardağı süt
üzerine:
ceviz 
fındık 
fıstık 
nar tanesi
susam(yağsız tavada hafif kavrulacak)


hazırlanışı:
kuru üzüm ve kuş üzümünü sıcak suda ıslıyoruz 
buğdayın üzerini 4 parmak geçecek kadar su ekleyip  haşlıyoruz 
sonra sırasıyla nohut ve fasülyeyi ekliyoruz ..
pirinci yıkayıp ekliyoruz 
kayısı ekliyoruz.
üzümlerin suyunu süzüp ekliyoruz.
şeker ve portakal kabuğu rendesini ekliyoruz ..
kaynadıktan sonra sütü ekliyoruz ve tekrar kaynamasını bekliyoruz kaynadıktan sonra suyunu kontrol ediyoruz az ise bu aşamada ekliyoruz ..
kaselere koyup istediğimiz gibi süslüyoruz....
afiyet olsun...

6 Aralık 2011 Salı

keçe kelebekler ve award ödülü

 taslak olarak hazırladım bunları mutfak perdeme yapıştırıcam ama hangi rengi seçsem karar veredim renk renk mi olsa acaba....?
neyse gelelim ödülümüze..

Sevgili hobihuzur bana çok yönlü blogger ödülünü layık görmüş.çok teşekkür ederim..Şimdi bu ödülü alınca bazı kurallar varmış.Onları gerçekleştirelim.

Ödülün Kuralları


1.Ödülü bize veren blogçu arkadaşımıza teşekkür ediyoruz ve blogunun linkini veriyoruz.


Teşekkürler hobihuzur

Linki...  http://hobihuzur.blogspot.com/http://hobihuzur.blogspot.com/


 2.Hakkımızda 7 gerçek paylaşıyoruz.

1.... yazmayı hiç sevmem ama bu bloğu hala güncelliyorum ve buna çok şaşırıyorum..
2....hiç hayal kurmam 
3....herzaman hislerimle hareket ederim(1-2 olay dışında hiç yanılmadılar)
4....yemek yemekten çok yapmayı severim..
5....kararsızlığım birgün başıma iş açacak eminim
6....öyle durmasamda aslında çok çegingen biriyimdir
7....çok konuşurum ve bu bazen beni bile rahatsız ediyor...




ayy ne zorlandım ya...en zor olan bu sanırım insanın kendini anlatmaya çalışması..neyse ben savdım sıramı bakalım siz neler yazıcaksınız merakla bekliyorum..

 http://tombultarifler.blogspot.com/
 http://cafebiscuitje.blogspot.com/
 http://hayattagzelolannevarsa.blogspot.com/
 http://cemre-cemre-cemre.blogspot.com/



tuzlu kurabiyeler ve yeni yıl ağacımız....

 bu kurabiyeleri yapmasıda güzel yemeside..uzun zamanda bayatlamıyorlar..mutlaka deneyin derim tavsiye ediyorum...

malzemeler:
 125 gr oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı sıvıyağ
2 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 adet yumurta ve 1 yumurta akı(sarısı yüzüne sürmek için)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yeterince un 

üzerine çörekotu


hazırlanışı:

ilk olarak önce sıvıları karıştıralım
Sonra kuru malzemeleri ekleyelim ve orta yumuşaklıkta bir hamur yoğuralım,yarım saat kadar dinlendirelim.
Parçalar alıp ince uzun çubuklar alalım ve şekil verelim
Üzerine hafif sulandırdığımız yumurtayı sürelim ve 180 derecede kızarana kadar pişirelim 


daha önce yayınlamıştım ağacımızı ama ozaman tam olarak süslenmemişti şimdi bitti çok güzel oldu gerçekten eve hoş bir hava katıyor..

4 Aralık 2011 Pazar

lunapark...papatya kurabiye...keçe çiçekler....

 bütün hafta sayıkladı bıdığım tren tren diye..en sonunda cumartesi gidebildik...bizimki lunaparkta okadar çok eğlendiki..saatlerce nekadar oyuncak varsa hepsine bindi ....heleki trenlerin birinden inip birine bindi..çok mutlu oldu çok...okadar çok resim çektim ki..birtanesini paylaşmak istedim sizinle....
 bugünde burada nüfus sayımı olunca akşama kadar dışarı çıkma yasağı vardı sıkıntıdan attım kendimi mutfağa ve bu favori kurabiyelerimden olan şirin papatyaları pişirdim..tadı süper mutlaka deneyin derim..

malzemeler:
250 gr yumuşak margarin
1 yumurta 
1 su bardağı pudra şekeri 
1 çay bardağı sıvıyağ 
1 vanilya 
2 yemek kaşığı kakao 
1 kabartma tozu 
aldığı kadar un 

hazırlanışı:
tüm malzemeleri (kakao hariç) karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur kıvamına gelene kadar un ekliyoruz..hamuru iki eşit parçaya ayırıp birtanesine kakao ekliyoruz ve hem kakaoludan hemde beyaz hamurdan küçük parçalar koparıp elimizde yuvarlıyoruz ve resimde görüldüğü gibi dizip çiçek şekli veriyoruz 
yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyup pişiriyoruz...
afiyet olsun...
şimdi gelelim bu güzel çiçeklere...boş bir zamanımda hazırlamıştım bunları...öyle doğaçlama bişey yaptım..nerde kullansam diye düşünürken broş yapmaya karar verdim...ve çok hoş bir hatuna hediye gittiler...
sizde isterseniz yuncafe@hotmail.com dan bana ulaşabilirsiniz...

2 Aralık 2011 Cuma

ıspanaklı kek ve yeniyıl hazırlıklarımız....

 son birkaçgünüm okdar yoğun geçiyorki zaman yetmiyor bana ..yapılacak okadar çok iş varki..hiçbirine yetişemiyorum..okadar işin arasında havalar güzel olunca bahçeye el attım biraz sağolsun komşumla beraber toprağı hazırlayıp tohumları ektik en sonunda çıkmaya başlayınca hemen resimliycem burak iyice yaramaz oldu hiçbirşekilde tutamıyoruz çocuğu evdeki iki fotoğraf makinasınıda birşekilde ele geçirip birini bozmayı şuanda kullandığımında ayarlarını değiştirmeyi başarmış baksanıza tarihe geçen ayı gösteriyor hala  ne yaptıysam düzeltemedim sanırım haftasonu yeni bir makina alıcam..okadar işin arasında sanki bahar temizliği yapıyormuş gibi hergün şu evi temizlemek yokmu delirtiyor beni..ya nekadar kötü bişeymiş başkalarının kullandığı eşyaları kullanmak zorunda olmak..heleki senden önce kullanan (amannn nasılsa benim değil ne olursa olsun )mantığıyla kullanmışsa....
maalesefki yapacak bişey yok bu kıbrısa özel birşey lojman eşyalı sen sadece tabak,çanak,nevresim gibi şeyler getirebiliyorsun..
neyse gelelim bu nefis kekin tarifine 
emimin herkes biliyordur ama ben arşivimde olması açısından ekliyorum.. 
malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker 
yarım su bardağı sıvıyağ
yarım su bardağı ıspanak  (haşlanıp rondodan geçirilmiş )
2 su bardağı un 
1 vanilya 
1 kabartma tozu


üzerine :
1 paket kremşanti (1 bardak soğuk sütle çırpıp hazırlıyoruz)


hazırlanışı:tüm malzemeyi yazdığım sıra ile karıştırıp yağlanmış kalıbımıza döküp 170 derecede pişiriyoruz 
pişip soğuduktan sonra kenarlarından 1 cm genişliğinde kesiyoruz kestiğimiz parçayı elimizde ufalıyoruz..
kekin üzerine kremşantimizi yayıyoruz ve ufaladığımız kek parçalarını kremşantinin üzerine serpiyoruz...
afiyet olsun...
bahçe sipariş misafir ev derken buarada dünde yılbaşı hazırlıkları başladı bizim evde..amann çok kutluycakmış gibi hazırlanıyoruz bizde...ama burak ağacı ve ışıkları çok sevdiği için süslüyoruz..yılbaşı gecemizde diğer gecelerden farklı olmuyo tabi ama olsun 
sizce nasıl ağacımız.....?