2 Aralık 2011 Cuma

ıspanaklı kek ve yeniyıl hazırlıklarımız....

 son birkaçgünüm okdar yoğun geçiyorki zaman yetmiyor bana ..yapılacak okadar çok iş varki..hiçbirine yetişemiyorum..okadar işin arasında havalar güzel olunca bahçeye el attım biraz sağolsun komşumla beraber toprağı hazırlayıp tohumları ektik en sonunda çıkmaya başlayınca hemen resimliycem burak iyice yaramaz oldu hiçbirşekilde tutamıyoruz çocuğu evdeki iki fotoğraf makinasınıda birşekilde ele geçirip birini bozmayı şuanda kullandığımında ayarlarını değiştirmeyi başarmış baksanıza tarihe geçen ayı gösteriyor hala  ne yaptıysam düzeltemedim sanırım haftasonu yeni bir makina alıcam..okadar işin arasında sanki bahar temizliği yapıyormuş gibi hergün şu evi temizlemek yokmu delirtiyor beni..ya nekadar kötü bişeymiş başkalarının kullandığı eşyaları kullanmak zorunda olmak..heleki senden önce kullanan (amannn nasılsa benim değil ne olursa olsun )mantığıyla kullanmışsa....
maalesefki yapacak bişey yok bu kıbrısa özel birşey lojman eşyalı sen sadece tabak,çanak,nevresim gibi şeyler getirebiliyorsun..
neyse gelelim bu nefis kekin tarifine 
emimin herkes biliyordur ama ben arşivimde olması açısından ekliyorum.. 
malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker 
yarım su bardağı sıvıyağ
yarım su bardağı ıspanak  (haşlanıp rondodan geçirilmiş )
2 su bardağı un 
1 vanilya 
1 kabartma tozu


üzerine :
1 paket kremşanti (1 bardak soğuk sütle çırpıp hazırlıyoruz)


hazırlanışı:tüm malzemeyi yazdığım sıra ile karıştırıp yağlanmış kalıbımıza döküp 170 derecede pişiriyoruz 
pişip soğuduktan sonra kenarlarından 1 cm genişliğinde kesiyoruz kestiğimiz parçayı elimizde ufalıyoruz..
kekin üzerine kremşantimizi yayıyoruz ve ufaladığımız kek parçalarını kremşantinin üzerine serpiyoruz...
afiyet olsun...
bahçe sipariş misafir ev derken buarada dünde yılbaşı hazırlıkları başladı bizim evde..amann çok kutluycakmış gibi hazırlanıyoruz bizde...ama burak ağacı ve ışıkları çok sevdiği için süslüyoruz..yılbaşı gecemizde diğer gecelerden farklı olmuyo tabi ama olsun 
sizce nasıl ağacımız.....?

5 yorum:

  1. cok güzel canım ağacın ellerine sağlık cocuklar bu tür şeyleri seviyorlar

    YanıtlaSil
  2. bu ıspanaklı kek tarifini duymuştum aynı antep fıstığı varmış gibi oluyormuş :)

    ağacınızda pek şeker :)

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ıspanaklı keki birara çok yapardım, çok lezzetlidir, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Zaman banada hiç yetmiyor bende bazen hiç bir şeye yetişemediğimi düşünüyorum ne yazık ki :(
    Ispanaklı kek hiç yapmadım ama merak ediyorum yapmaya karar verdğimde tarifinden faydalanacağım.Tarif için teşekkürler...
    Ağacınızda çok şeker olmuş :)

    YanıtlaSil