27 Nisan 2011 Çarşamba

çilekli tart


hazır çilek mevsimindeyken ve canınız tatlı birşeyler isterse mutlaka deneyin asla pişman olmazsınız benim favori tariflerimdendir
dün akşam yaptım burak pasta diye tutturunca hemen yarım saatte yaptım ve tarifini paylaşmak istedim sizinle daha doğru dürüst süsleyemeden kıyıdan köşeden bıdığım tarafından tırtıklandı oyüzden güzel bir resim çekemedim kusura bakmayın artık

tart için:
2 yumurta
yarım su bardağı şeker
100 gr margarin(eritilecek)
yarım çay bardağı süt
1 subardağından biraz fazla un
1 kabartma tozu
1 vanilya

malzemeleri yazdığım sıra ile karıştırıp yağlanmış tart kalına koyup 170 derecede pişiriyoruz yanlız pişeyken başında bekleyin çok çabuk pişiyor çünkü

kreması için:
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
yarım su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
1 vanilya

tüm malzemeyi karıştıp ocakta pişiriyoruz ve karıştıra karıştıra soğutuyoruz ki topaklanma olmasın
fırından çıkıp soğuyan tartın üzerine kremamızı döküp istediğimiz gibi süslüyoruz
ben çileklerin üzerine renkli şekerler ve jöle koymak istiyordum ama dediğim gibi buraktan fırsat bulamadık böylede bitti zaten

6 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel olmuş bence...

    YanıtlaSil
  2. çilek mevsimide geldi artık.kokulu kokulu harika olmuştur pasta canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Mmmmm nefis olmuş. Sabah sabah ne güzel yerdim ben onu şimdi....ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. oooo nefis gözüküyor kolayda yaparım artık.ellerine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
  5. bayılırım çileğe.. harika görünüyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Tart nasıl yapılmazın resimli anlatımı için teşekkürler:)

    YanıtlaSil