3 Şubat 2011 Perşembe

pohaça


herkesin klasik tarifleri vardır ya vazgeçemediği ve lezzeti harika olan...buda benim tarifim belki bilenler vardır ama ben arşivimde olması açısından ekliyorum... denemek isteyenlerede tavsiye ederim
malzemeler:
1 su bardağı ılık su
yarım su bardağı süt
yarım bardaktan biraz fazla sıvıyağ
1 yumurta (sarısı üzerine sürülecek)
1 paket yaş maya
2 yemek kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

hazırlanışı: su ve mayayı ayrı birkapta karıştıralım maya eriyene kadar daha sonra tüm malzemeyi ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un ekleyelim ve üzerine nemli bir bez örtüp mayalanmasını bekliyelim..
daha sonra hamurdan küçük parçalar koparıp içine istediğiniz malzemeleri koyup yağlanmış tepsiye dizelim...üzerine yumurta sarısı sürüp susam veya çörekotu serpelim yada sade kalsın siz bilirsiniz.ve bu şekide tepside yarım saat kadar daha bekletip 180 derece ısılı fırında pişirelim...
afiyet olsun

5 yorum:

  1. Neden evde yapıp işe götürmüyorum ben bu pağaçalardan :) .
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. poğaçalar çok güzel olmuş arkadaşım.sabah sabah çayın yanında harika olurdu.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hoşbuldum:) pohaça harika olmuş çok nefis gözüküyor..izleyicin oldum.bloguma hediye çekilişime beklerim.siirte selam.bebişi öpüyorum.sewgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık kardeşim:) seni çok seven kardeşin...

    YanıtlaSil